דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מזרון לכאבי גב 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 4569 פעמים ]

שינה על מזרון לא מתאים יכולה להוביל לכאבי גב תחתון ושרירים תפוסים. מזרון טוב אמור גם להיות נוח וגם לספק תמיכה ראויה לגב. מזרון שלא תומך במקומות הנכונים, שינה בתנוחה לא טובה, עמוד השדרה נח על המזרון כשהוא לא בתנוחה הטבעית שלו – כל הדברים האלה עלולים להוביל להתעוררות עם גב תפוס. זמן השינה הוא הזמן היחיד שבו עמוד השדרה ושאר אברי הגוף מקבלים את המנוחה להם הם זקוקים, ועל כן כל כך חשוב לבחור מזרון מתאים. הדבר חשוב במיוחד לאלה שסובלים מפציעות גב –  שנת לילה טובה היא הכרחית גם להחלמה טובה.

 

אין ספק שקשה לבחור מזרון מתאים לשינה, לא כל שכן למי שסובל מכאבי גב וזקוק למזרון טוב שיקל עליו במעט. איך בכל זאת בוחרים מזרון שמתאים לכאבי גב תחתון?

ראשית, כדאי לדעת שאין סוג מזרון אחד שמתאים לכל האנשים שסובלים מכאבי גב תחתון. כל מזרון שעוזר למישהו לישון טוב יותר ללא כאבים ונוקשות בגב, הוא מזרון מתאים. מובן שבכל זאת כדאי לבדוק ולהבין אילו מרכיבים קיימים במזרון – מאילו חומרים הוא עשוי, ולדוגמה כיצד בנויה מערכת הקפיצים שלו, כיוון שהיא זו שמספקת את התמיכה לגוף. סוגים שונים של מזרונים מכילים מספר שונה של קפיצים והסידור שלהם במזרון שונה. בנוסף, על גבי המזרון מצויים תמיד שכבות נוחות שונות מחומרים שונים ובעוביים שונים.

 

מזרון טוב אמור לספק תמיכה ראויה לקימורים הטבעיים של עמוד השדרה. כדאי לחפש מזרונים שמכילים מערכות תמיכה מיוחדות לגב כמו מזרוני עמינח עם המרכז הבריאותי בשליש המרכזי של המזרון.

לגבי מידת הקושי של המזרון – לא נערכו מחקרים רבים על הקשר שבין מזרונים וכאבי גב, ולא תמיד הבחירה במזרון קשה יותר היא הבחירה הטובה. חשוב לזכור כי כדאי למצוא את האיזון הנכון בין תמיכה לגב לבין נוחות השינה. שינה על מזרון קשה מדי עלולה להוביל לכאבים ולחץ גדול מדי על נקודות מסוימות בגוף. אם המזרון קשיח מדי, הגב התחתון יצטרך לשקוע כדי להגיע למזרון. אם המזרון רך מדי, אתה תשקע לתוך המזרון והגב התחתון יצטרך להתאים את עצמו על ידי תזוזה לצד השני.

עם זאת, כן ידוע שמזרונים בדרגת קושי בינונית-קשיחה בדרך כלל מספקים לסובלים מכאבי גב הקלה משמעותית יותר, משום שמזרונים אלה מאפשרים לכתפיים ולירכיים לשקוע מעט במזרון.

מזרונים מרופדים יותר שמכילים יותר קפיצים ונוטים להיות איכותיים יותר, וכמובן גם יקרים יותר. אבל מזרון יקר יותר לא אומר בהכרח שהמזרון טוב יותר או תומך יותר. כמו כן, לא כדאי להתפתות להבטחות על מזרונים אורטופדיים או בריאותיים במיוחד, כי מחקרים לא הוכיחו כי מזרונים אלה יותר טובים מאחרים. אנשים מבזבזים כסף רב על מזרונים משוכללים מאד, רק כדי לגלות שכאבי הגב שלהם לא השתפרו במאום.

עמינח - תשלובת הרהיטים הגדולה בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב